"Чорна скриня" Су-24 - ганебний діагноз російській військовій промисловості
Розкрита "чорна скриня" збитого Туреччиною Су-24 показала реальний рівень і якість російської оборонної промисловості. Безнадійне технологічне відставання від країн НАТО не можна приховати одними парадами та рекламними роликами. У реальному бою російська авіація для натовських ВПС - повітряні мішені. Про це написав на своїй сторінці в Facebook головред "Цензор.НЕТ" Юрій Бутусов.
"З великою помпою особисто Путін у прямому ефірі дав наказ розкрити чорну скриню збитого турками Су-24 - щоб встановити всі параметри польоту і "довести", що нібито турки збили бомбардувальник за межами повітряного простору Туреччини. Насправді, параметри польоту можна встановити тільки із записів радарів. "Чорна скриня" не фіксує, куди летить літак, і тому доказом ніяким бути не може. Але Путін вирішив влаштувати шоу, і вигадав псевдодоказ - це просто говорить про низький рівень компетентності ", - зазначив журналіст.
"І ось перед телекамерами протягом півгодини в прямому ефірі російські фахівці витягували" чорний ящик ". Сам захисний кожух ні зовні сильно пошкоджений і не згорів. І записуючий пристрій повинен був зберегтися. Але коли плату витягли ... Істинний рівень російської "оборонки" і мікроелектроніки постав у всій "красі". Плати виявилися розбиті від динамічного удару - це офіційно заявили організатори заходу - російські інженери. Конструкція "чорної скриньки" передбачає її збереження навіть при падінні літака з максимальної висоти, а Су-24 падав з 6 кілометрів, граничних перевантажень не досяг, повного руйнування "скриньки" не відбулося. Тобто руйнування блоку пам'яті стало причиною не зовнішнього впливу, а... недосконалістю конструкції", - підкреслив він.
"І ось тут стало видно, чому власне "чорна скриня" зруйнована. Плати, які за конструкцією зобов'язані переносити падіння з 10 кілометрів, не мають ніякого демпфера - звичайна протиударна мікроелектроніка захищена тим, що плату заливають захисним шаром типу компаунда. А тут демпфера ніякого немає, плата тримається на чотирьох стієчках, а між ними просто повітря, тому плати й розлетілися від не найсильнішого динамічного удару. Це елементарне питання. До слова, за радянських часів електронні блоки такий захист на літаках мали", - додав Бутусов.
"Що це означає? Це не недбалість - це діагноз російській мікроелектроніці. Це означає, що російські інженери не впевнені у надійності імпортних плат пам'яті - сама РФ такі плати не випускає. Тому, замовляючи плати в Китаї, інженери спеціально не заливають цей блок демпфуючим матеріалом - вони не впевнені в надійності, і зберігають собі можливість в будь-який момент замінити плати. Компаунд таку заміну зробити не дозволить, і саме тому він в конструкції блоку не використовується. Якби в російській "оборонній" промисловості використовувалися інші надійні плати - вони б використовувалися і в "чорній скрині". Тому що "чорна скриня" виготовлена серійно, це не кустарна продукція, вона відповідає російському ГОСТу, а значить військові погодилися з цим ключовим недоліком конструкції "чорної скрині", - зазначив Бутусов.
"Дивимося на марку "чорної скриньки" - БАНТ-32-02. Чітко помітну на металевій кришці. А тепер знаходимо на сайті держзакупівель РФ, хто виготовляє таку продукцію: Виробник - ВАТ "514 авіаремонтний завод", який розташований у Тверській області в закритому військовому селищі "Ржев-3".
Як бачимо, "чорна скриня" цілком сучасної конструкції для РФ, це новий виріб, продовжує виготовлятися і зараз для оснащення літаків ВКС РФ. Якби були нормальні плати - вони б тут стояли. У цінах березня 2014-го року маленька "чорна скриня" "БАНТ" коштувала близько 15000 доларів. Ціни дорослі на простий блок пам'яті в захисному футлярі, технологія виготовлення якого за десятки років давно обкатана", - підкреслив журналіст.
"Мікроелектроніка - найдорожча і найважливіша технологічна деталь сучасного озброєння. Розкрита "чорна скриня" збитого Су-24 показала реальний рівень і якість російської оборонної промисловості... Претензії на світове панування для країни, яка не може забезпечити розвиток власної мікроелектроніки та хоча б наздогнати сучасні технології, виглядають просто смішно", - резюмував Бутусов.
"ГФ"
"З великою помпою особисто Путін у прямому ефірі дав наказ розкрити чорну скриню збитого турками Су-24 - щоб встановити всі параметри польоту і "довести", що нібито турки збили бомбардувальник за межами повітряного простору Туреччини. Насправді, параметри польоту можна встановити тільки із записів радарів. "Чорна скриня" не фіксує, куди летить літак, і тому доказом ніяким бути не може. Але Путін вирішив влаштувати шоу, і вигадав псевдодоказ - це просто говорить про низький рівень компетентності ", - зазначив журналіст.
"І ось перед телекамерами протягом півгодини в прямому ефірі російські фахівці витягували" чорний ящик ". Сам захисний кожух ні зовні сильно пошкоджений і не згорів. І записуючий пристрій повинен був зберегтися. Але коли плату витягли ... Істинний рівень російської "оборонки" і мікроелектроніки постав у всій "красі". Плати виявилися розбиті від динамічного удару - це офіційно заявили організатори заходу - російські інженери. Конструкція "чорної скриньки" передбачає її збереження навіть при падінні літака з максимальної висоти, а Су-24 падав з 6 кілометрів, граничних перевантажень не досяг, повного руйнування "скриньки" не відбулося. Тобто руйнування блоку пам'яті стало причиною не зовнішнього впливу, а... недосконалістю конструкції", - підкреслив він.
"І ось тут стало видно, чому власне "чорна скриня" зруйнована. Плати, які за конструкцією зобов'язані переносити падіння з 10 кілометрів, не мають ніякого демпфера - звичайна протиударна мікроелектроніка захищена тим, що плату заливають захисним шаром типу компаунда. А тут демпфера ніякого немає, плата тримається на чотирьох стієчках, а між ними просто повітря, тому плати й розлетілися від не найсильнішого динамічного удару. Це елементарне питання. До слова, за радянських часів електронні блоки такий захист на літаках мали", - додав Бутусов.
"Що це означає? Це не недбалість - це діагноз російській мікроелектроніці. Це означає, що російські інженери не впевнені у надійності імпортних плат пам'яті - сама РФ такі плати не випускає. Тому, замовляючи плати в Китаї, інженери спеціально не заливають цей блок демпфуючим матеріалом - вони не впевнені в надійності, і зберігають собі можливість в будь-який момент замінити плати. Компаунд таку заміну зробити не дозволить, і саме тому він в конструкції блоку не використовується. Якби в російській "оборонній" промисловості використовувалися інші надійні плати - вони б використовувалися і в "чорній скрині". Тому що "чорна скриня" виготовлена серійно, це не кустарна продукція, вона відповідає російському ГОСТу, а значить військові погодилися з цим ключовим недоліком конструкції "чорної скрині", - зазначив Бутусов.
"Дивимося на марку "чорної скриньки" - БАНТ-32-02. Чітко помітну на металевій кришці. А тепер знаходимо на сайті держзакупівель РФ, хто виготовляє таку продукцію: Виробник - ВАТ "514 авіаремонтний завод", який розташований у Тверській області в закритому військовому селищі "Ржев-3".
Як бачимо, "чорна скриня" цілком сучасної конструкції для РФ, це новий виріб, продовжує виготовлятися і зараз для оснащення літаків ВКС РФ. Якби були нормальні плати - вони б тут стояли. У цінах березня 2014-го року маленька "чорна скриня" "БАНТ" коштувала близько 15000 доларів. Ціни дорослі на простий блок пам'яті в захисному футлярі, технологія виготовлення якого за десятки років давно обкатана", - підкреслив журналіст.
"Мікроелектроніка - найдорожча і найважливіша технологічна деталь сучасного озброєння. Розкрита "чорна скриня" збитого Су-24 показала реальний рівень і якість російської оборонної промисловості... Претензії на світове панування для країни, яка не може забезпечити розвиток власної мікроелектроніки та хоча б наздогнати сучасні технології, виглядають просто смішно", - резюмував Бутусов.
"ГФ"
0 comments:
Дописати коментар